מידע נוסף אודות מי שבע ניתן למצוא בכתובת:
רשויות חברות בתאגיד: באר שבע, אופקים
מס' טלפון: 1-800-071-562
כתובת: ההסתדרות 57, ת.ד 5100, באר שבע, 8415002
קצת רקע על התאגיד
תאגיד המים והביוב האזורי "מי שבע" הוקם בשנת 2007 מכוח חוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001. הוא פועל מכוח רישיון הפעלה שניתן על ידי רשות המים והביוב הממשלתית, המפקחת ומסדירה את פעילותו מטעם מדינת ישראל. מטרתו העיקרית של התאגיד היא לספק מים איכותיים, שירותי ביוב וטיהור תוך שמירה על בריאות הציבור, הגנת הסביבה ועמידה בנורמות השירות הנדרשות.
התאגיד, הנמצא בבעלות מלאה של עיריות באר שבע (88%) ואופקים (12%), פועל כחברת תשתית ייעודית. הוא משרת כ-105,000 צרכנים, מתוכם כ-95,000 בתי אב בבאר שבע ובאופקים, ומספק שירותי ביוב לרשויות מקומיות וגורמים נוספים באזור.
בין מטרותיו המרכזיות של התאגיד: שיפור איכות ואמינות השירות ללקוחות, שיפור מתמיד של סביבת העבודה ומתן השירותים, מתן מענה לצורכי הפיתוח של באר שבע ואופקים, הטמעת טכנולוגיות חדשניות בתהליכי אספקת המים והשבת הקולחין, שמירה על רמות ירידת מים, לקיחת אחריות כוללת על טיפול בשפכים (כולל טיהור שלישוני) ושמירה על מבנה הבעלות, האופי, היקף התקציב, הקצאת המשאבים לתושבי באר שבע ואופקים ורמת השירות.
התאגיד, המשרת אוכלוסייה של למעלה מ-250,000 תושבים בבאר שבע ובאופקים, מנהל כ-700 ק"מ של קווי מים וכמות דומה של קווי ביוב. הוא מפעיל ותחזק מתקן מתקדם לטיהור שפכים, שש תחנות שאיבה למים, 11 מאגרי אגירת מים, מגדל מים ושלוש תחנות שאיבה לביוב. בממוצע, התאגיד מספק כ-64,000 מ"ק מים ביממה ומטפל בכ-45,000 מ"ק שפכים ביממה. מאז הקמתה, השקיעה החברה מאות מיליוני שקלים בתשתיות להולכת מים, בהשבת קולחין, בטיהור שפכים, בפיתוח תשתיות חדשות ובשיקום ושדרוג קיימות. סך נכסי החברה גדל מכ-330 מיליון ש"ח עם קבלתם מהרשויות המקומיות לכ-700 מיליון ש"ח כיום. בנוסף, בוצעו השקעות משמעותיות באיכות השירות ללקוח, באמינותו ובקידמה הטכנולוגית.
החברה הצליחה להקטין את אובדן המים (ההפרש בין הכמות הנרכשת ממקורות לבין הכמות בה צורכים בבאר שבע ובאופקים) ממעל ל-20% לכ-6% בסוף שנת 2021, חיסכון של למעלה משלושה מיליון מ"ק בשנה בעשור השני של המאה ה-21.
במישור השירות ללקוח, החברה משקיעה רבות בצוותי אחזקה הפועלים 24/7 על מנת לטפל בתקלות מים וביוב במהירות וביעילות. היא מציעה מגוון ערוצי שירות, בעיקר דיגיטליים, כגון אפליקציה בטלפון הנייד, מערכת לתיאום תורים, אתר אינטרנט נגיש, טפסים מקוונים, משלוח חשבונות בדוא"ל, שימוש באפליקציה בסמארטפון ומוקד טלפוני ייעודי לפניית הלקוחות ולתשלומים.
תשתית איתנה זו הוכיחה את ערכה בתקופת משבר הקורונה ואפשרה לחברה לעבור במהירות ובהצלחה לשירות מרחוק תוך צמצום הפגיעה באיכות השירות. היא אפשרה גם חזרה מהירה לשגרה מבצעית חירומית בשלבים האחרונים של המשבר ועד היום. התאגיד פועל על פי תקנים מחמירים והוא בין בודדות החברות הישראליות שזכו לקבל את תו תקן יהלום יוקרתי ממכון התקנים הישראלי. מדי שנה מאשרים מעל 11 תקנים שונים מפקחים בכירים מטעם מכון התקנים הישראלי, הבוחנים את עבודת התאגיד ותהליכי הבקרה שלו על מנת לוודא כי איכות ורמת השירות הניתנים ללקוחות נותרים גבוהים ומצדיקים שמירה על תו תקן יהלום הנחשב.
בבסיס ההישגים הללו עומדת השקעת התאגיד במשאב האנושי, תוך התמקדות בפיתוח ההון האנושי ושיפור רמת השירות ללקוחות. בנוסף, התאגיד מחזק את הקשר עם הקהילה באמצעות קידום פעילויות חינוכיות והסברתיות לילדים ונוער בבאר שבע ובאופקים.