מידע נוסף אודות מי כרמל ניתן למצוא בכתובת:
רשויות חברות בתאגיד: חיפה
מס' טלפון: 1-800-100-104
כתובת: רח' היינריך הרץ 18, חוף שמן, חיפה, ת.ד 4455, 3104302
קצת רקע על התאגיד
תאגיד המים מי כרמל, שהוקם ב-1 בינואר 2010, מפקח על משק המים והביוב בחיפה. התאגיד הוקם מכוח חוק תאגידי מים וביוב (התשס"א-2001), המחייב את כל הרשויות המקומיות בישראל להעביר את ניהול משק המים העירוני לגוף מקצועי ובלתי תלוי.
התאגיד משרת כ-120,000 לקוחות ומספק שירות לכ-260,000 תושבים, אלפי בתי עסק, משרדי ממשלה, בתי מלון, מפעלי תעשייה, מתקנים צבאיים ועוד. שטח השיפוט של התאגיד משתרע על פני למעלה מ-60 קמ"ר.
בכל שנה מספק התאגיד למעלה מ-24 מיליון מ"ק מים, הנרכשים ממקורות, ומטפל במיליוני מ"ק של שפכים המופנים מלקוחותיו למכון הטיפול האזורי בשפכים.
חשיבותו של תאגיד המים כרמל נובעת מייעודו: להפריד את ניהול משק המים והביוב בחיפה ולהפעילו על בסיס שיקולים מקצועיים בלבד. כתוצאה מכך, כל ההכנסות מחשבונות המים והביוב מופנות לשיפור התשתיות, הגברת הפיקוח ושיפור השירות ללקוחות.
הקמת התאגיד מאפשרת ניהול מושכל, הוגן ויעיל של משק המים העירוני, תוך קידום פרויקטים נדרשים באופן מהיר ורלוונטי יותר. בנוסף, התאגיד מחויב לפעול באופן כלכלי ולהשקיע את עודפי הרווחים בשיפור נוסף של תשתיות המים והביוב ושירותי התאגיד לתושבים. עם הקמתו העביר תאגיד המים כרמל סך של 120 מיליון ₪ לעיריית חיפה כהשקעה חוזרת לתושבי העיר.
תאגיד מי כרמל אחראי על למעלה מ-1,200 ק"מ של קווי מים וביוב ועל למעלה מ-100 מתקני שאיבה, פליטה ואגירה. תשתיות המים העירוניות הן המורכבות ביותר בישראל בשל הפרשי הגבהים הקיצוניים ושינויי הלחצים הנובעים מכך. תחומי פעילות התאגיד כוללים:
אספקת מי שתייה איכותיים לכלל הלקוחות
ניהול הזרמת הביוב למתקן הטיפול
ביצוע תחזוקה שוטפת ותיקון תקלות מהיר במים וביוב
החלפה, שדרוג ושיפור תשתיות המים והביוב העירוניות
הטמעת טכנולוגיות מתקדמות
ניטור ובקרת איכות המים
הפעלת מערכות חירום וביטחון מים
גבייה ואכיפה
ניהול קשרי לקוחות בשגרה ובחירום
ההשפעה החיובית של התאגיד ניכרת היטב בשטח. מאז שנת פעילותו הראשונה השקיע התאגיד למעלה מ-600 מיליון ₪ בשדרוג התשתיות ברחבי העיר.
שדרוגים נוספים יבוצעו ביתר שאת באמצעות תכנית חומש, בהשקעה שנתית חסרת תקדים של 100 מיליון ₪ המיועדים לשדרוג התשתיות והשירות לתושבים.
על מנת להבטיח רציפות שירות ללקוחות ולמנוע הפרעות מיותרות, שירותי הגבייה והלקוחות ממשיכים להתבצע על ידי עיריית חיפה (כקבלן משנה) תחת פיקוח צמוד של התאגיד.